- Docierają do nas informacje, że już nie tylko Centralny Port Komunikacyjny, już nie tylko elektrownie atomowe idą w odstawkę, ale także kolejne projekty rozpoczęte przez rząd Prawa i Sprawiedliwości mają być weryfikowane, ale weryfikacja w ustach obecnie rządzącej koalicji oznacza odsuwanie na „święte” nigdy i nie można się na to zgadzać. Jednym z takich projektów ma być projekt Kolej+, w ramach którego 12 mld zł miało być przeznaczone na realizację 34 projektów kolejowych, na budowę i odbudowę połączeń kolejowych do tych powiatów, które czekały na to często dziesięcioleciami - powiedział Poseł PiS Michał Moskal.
- Jako posłowie z Lubelszczyzny podkreślamy wagę Małaszewicz. Małaszewicze to największy suchy port kontenerowy w Europie. Port, który jest ostatnim punktem Jedwabnego Szlaku. Rozbudowa tego portu to olbrzymia szansa dla mieszkańców tego regionu i województwa, bo tak jak CPK jest globalnie szansą dla całego kraju, tak rozbudowa portu w Małaszewiczach jest szansą do tego, żebyśmy mogli zarabiać na tym, że te towary, które będą przyjeżdżały z Chin Jedwabnym szlakiem, będą clone w Małaszewiczach. Mówimy o kwocie 50 miliardów złotych w ciągu 11 lat. Tak wypowiedzieli się eksperci, że tyle może to przynieść dla państwa polskiego. Rozbudowa Małaszewicz pozwoli na przyjmowanie około 36 par pociągów na dobę, o długości 1000 Metrów - powiedział Poseł PiS Dariusz Stefaniuk.
- Pozostawiliśmy rozpędzony program inwestycji infrastrukturalnych. To jest program przemyślany, spójny, całościowy, składający się z różnych elementów, które ze sobą współgrają, a który dawał realną perspektywę, że w przeciągu 10-15 lat Polska będzie miała system transportowy najwyższej światowej jakości, najwyższej światowej klasy, taki jak państwa najbardziej rozwinięte, jak Niemcy czy Francja, ale również Korea Południowa, czy Japonia, czy inne państwa na świecie. Ten program obecnie jest niszczony, jest rozmontowywany praktycznie w każdym swoim aspekcie. Trzeba również powiedzieć o tym, co dzieje się w samym sercu, czyli w programie inwestycyjnym Centralnego Portu Komunikacyjnego. Słyszeliśmy już o tym, że gotowe wnioski o dofinansowanie z instrumentu CEF na dwa projekty kolejowe w ramach CPK po prostu nie zostały złożone. Bo to, że są składane i przegrywają, bo to jest konkurs, to zawsze może się zdarzyć. O to trudno mieć jakieś duże pretensje. Nikt nie wygra, jak nie wystartuje, jak nawet wniosku nie złoży w wyniku politycznej decyzji. To Polska zabiegała o rewizję KPO w tym kierunku, niestety skutecznie, żeby wykreślić zatwierdzone już 100 milionów euro na projektowanie nowych linii kolejowych w ramach programu CPK - powiedział Poseł PiS Marcin Horała.
#TAKdlaCPK